Wat is BOOST

Dus jij wilt een strakker en meer getraind lijf? Shortcuts bestaan eenvoudigweg niet. De tijd die je erover doet om jouw fitheidsdoelen te behalen, is voor het grootste deel afhankelijk van jouw inzet bij elke benodigde training, de voeding die je dagelijks tot je neemt en uiteraard hoe consistent je hierin bent.

Ons BOOST Program is een Personal Training traject ontwikkeld voor de aanpakkers! Kies je voor BOOST dan ben je ambitieus, werk je hard en vind je het belangrijk om fit te zijn en fit te ogen. Jouw tijd is schaars en jij wilt efficiency en effectiviteit. Jij wilt BOOST. BOOST is voor zowel beginners als voor ver gevorderden. 

Bij BOOST train je altijd full body waarbij de ene dag meer ingesteld is op het trainen met vrije gewichten en de andere dag op het trainen met bodyweight plus extra aandacht voor core and motoriek. Het betreft een zogenoemde 2-DAY Split routine. Een 2-DAY split is één van de meest effectiefste routines die consistent gevolgd kunnen blijven worden in combinatie met bijvoorbeeld een drukke beroepsagenda.

De Personal Trainer past de intensiteit aan op het doel dat je voor ogen hebt. Uiteraard wordt er rekening gehouden met jouw niveau en actuele belastbaarheid. Immers, het kan voorkomen dat je bijvoorbeeld in een stressvolle fase op het werk zit.

Het doel van elke BOOST training is om een optimale hormonale trainingsrespons na te streven en daarbij gedosseerde spierschade (nodig voor trainingsadaptie) te forceren, mits jouw belastbaarheid het toelaat. Daarbij volg je nauwkeurig het voedingsplan van jouw online coach. In een periode van 8-12 weken behaal je jouw (tussen)doel.

De perfecte mix

Een BOOST sessie is opgebouwd uit een specifieke warming-up, een groot blok van weerstandsoefeningen met een pittige intensiteit. We sluiten elke sessie steevast af met een korte HIIT (High Intensity Interval Training). Hoewel je of het bovenlijf of het onderlijf traint, zal elke training net iets anders zijn dan de andere. We maken optimaal gebruik van alle faciliteiten die onze gym herbergt en differentiëren daar waar nodig. De trainingen zijn nooit saai, maar altijd fun en opzwepend.

Bij elke BOOST training wordt hoofdzakelijk gefocust op de optimale hormonale output. Deze zal bijdragen aan wekelijkse progressie met name op het vlak van het uiterlijk. Afhankelijk van het voedingsplan dat je volgt, bouw je of significant spiermassa op of word je strakker (vet verbranden) en gaat de spiertonus omhoog. Als je beginner bent, zullen ook de krachtlevels enorm toenemen, maar hoe verder je gevorderd bent, hoe minder significant deze zullen toenemen. Daarom hebben wij specifiek ons STRENGTH Program ontwikkeld.

In ons STRENGTH Program (6 weken) wordt aandacht besteed aan het optimaliseren van de techniek van de basislifts, werk je gericht aan het behalen van zogenoemde RM (repetition max) doelen die je samen met je (online) coach hebt gesteld. Ook leer je strategieën om plateaus te doorbreken. Jouw (online) coach bewaakt jouw traject. Hij/zij wisselt periodiek het BOOST Program af met het STRENGTH Program, zodat je stappen vooruit blijft maken, jouw doelen behaalt. Eenmaal aangekomen op het gewenste punt, zal je ongetwijfeld de lat weer hoger willen leggen! 

Meer informatie over STRENGTH

Morgen starten?

En....heb jij een BOOST nodig? Niet teveel denken, gewoon doen! Je kunt met ons een gratis en vrijblijvende proefles inplannen, waarin je het BOOST of het STRENGTH Program uit kunt proberen! 

Je vindt ons op de NDSM werf in Amsterdam (aan de rand van het centrum). We beschikken over vrije parkeerplaatsen voor de deur. Ideaal voor als je voor of direct na je werk met de auto naar ons toe wilt komen om te trainen! Ook met de fiets of OV zijn wij erg goed en snel bereikbaar! 

Laat jouw contactgegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met je op om een proefles met je in te plannen.